Thursday 15 February 2018

외환 거래 이슬람 관점


2016 년 8 월 5 일에 Forex Trading. UpdatedForex Trading은 서로 다른 국가의 통화를 거래합니다. Forex는 Foreign Exchange의 약자입니다. 예를 들어, 유럽에서는 순환 통화를 유로화라고하고 미국에서는 , 유통되는 통화를 미국 달러 (USD)라고합니다. 외환 거래의 한 예는 유로화를 동시에 판매하는 동시에 미국 달러를 판매하는 것입니다. 이는 EUR USD에서 오랫동안 사용됩니다. 어떻게 Forex Trading Work를합니까? Forex 거래는 일반적으로 브로커 또는 마켓 메이커 외환 거래자는 가치가 바뀌고 그에 따라 거래를 할 것으로 예상되는 통화 쌍을 선택할 수 있습니다. 예를 들어, 2015 년 12 월에 10,000 유로를 구입했다면 2016 년 내내 10,500 달러가들 것입니다 , EUR 또는 가치 대 미국 달러 가치 상승 4 월 말, 10,000 유로는 11,600 미국 달러에 가치가있었습니다. Forex 거래는 브로커 또는 시장 제조사를 통해 이루어질 수 있습니다 주문은 몇 군데 그러면 브로커가 Interbank Market의 파트너에게 주문을 전달하여 자신의 위치를 ​​채우십시오. 거래를 종료하면 브로커가 Interbank Market의 위치를 ​​닫고 계정에 손실 또는 이익을 계상합니다. 몇 초. 외환 거래는 다른 시장에서는 감당할 수없는 많은 자유가 있습니다. 쉽게 대중적인 자유는 상인이 미국 내 최대 50 배의 계좌 잔고를 통제 할 수있게 해주는 지렛대 역할이나, 무역이 좋아지면 큰 레버리지가 좋을 지 모르지만, 극소수의 트레이더가 극단적 인 레버리지를 잘 처리 할 수있는 인물은 매우 적습니다. 잘 알려진 업계 조사 및 뉴스 분석 사이트 인 DailyFX에서 실시한 집중적 인 연구 보고서 1 년에 걸쳐 가장 수익이 높은 거래자는 평균 5 배의 레버리지로 거래가 이루어졌으며 10 배 이상의 레버리지를 보였습니다. 피팅 가능한 트레이더 25 회 이상 거래 불행히도, 많은 상인들은 시장이 적극적으로 자신의 입장에 반대하는 움직임을 보이지 않으면 많은 양의 레버리지를 이용하여 최선의 행동을 할 수 없다는 어려운 방법을 배웁니다. 리서치 보고서의 또 다른 중요한 발견은 상인들이 자주 부진한 리스크 비율에 대한 위험, 상인이이기는 거래에서 잃어버린 거래에서 잃어버린 거래보다 2 배 많은 손실을 보았습니다. 일일 FX는 1 대 1 비율 또는 1 대 2 Forex. Show 전체 기사. Forex Islamic. 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Ling of 50 첫 번째 상황은 A가 B로 Rs1000의 현물 지급을하고 B에서 50의 지불을 수락한다는 것입니다. 거래는 양 끝에서 현장 기준으로 정산됩니다. 그러한 거래는 유효하고 이슬람 적으로 허용됩니다. 동일한 것에 대해서는 두 가지 의견이 없습니다 두 번째 가능성은 거래가 양측에서 결제되는 것이 향후 6 개월 후인 것으로 연기된다는 것입니다. 이는 A와 B가 모두 Rs1000 또는 50을 지불하고 6 회 이후 Rs1000 또는 50을 지불한다는 것을 의미합니다 개월 대부분의 관점은 그러한 계약이 이슬람 허용되지 않는다는 것입니다. 소수 의견보기는 허용되는 것으로 간주합니다. 세 번째 시나리오는 트랜잭션이 한쪽 끝에서만 부분적으로 처리된다는 것입니다. 예를 들어 A는 약속 대신 Rs1000을 B로 지불합니다 6 개월 후 B에게 50을 지불 할 것. 또는 A는 B로부터 50 세를 받아 6 개월 후에 Rs1000을 그에게 지불 할 것을 약속한다. 그러한 계약의 허용 가능성에 대해 정반대의 견해가있다. bai-salam to bai-salam이 논문의 목적은 통화에 관련된 이러한 기본 계약의 허용 및 반대에 대한 다양한 논증에 대한 포괄적 인 분석을 제시하는 것입니다. 현물 기준으로 거래 상대방을 교환하는 것과 관련된 계약의 첫 번째 형태는 어떤 종류 논쟁의 여지가있다 countervalues ​​중 하나의 전달이 미래의 날짜로 연기되는 두 번째 유형의 계약의 허용 가능성 또는 기타는 일반적으로 riba 금지의 틀에서 논의된다. 따라서 우리는이 계약을 2 장에서 자세히 논의한다. 리바의 금지 카운터 값의 전달이 연기되는 세 번째 형태의 계약의 허용 가능성은 일반적으로 그러한 계약에 관련된 위험 및 불확실성 또는 gharar를 줄이는 기본 틀 내에서 논의된다. 그러므로 이것은 3 절의 핵심 주제이다. gharar 제 4 장의 문제와 함께 Sharia에 대한 전체 론적 견해는 문제를 또한 th e 통화 시장에서의 기본적인 형태의 계약 체결의 경제적 중요성 .2 Riba 금지 문제. 화폐 거래의 허용 또는 기타 조건에 대한 견해 1의 차이는 주로 riba 금지 문제로 추적 될 수있다. 모든 형태의 교환 계약에서 리바 (riba)는 가장 중요하다. 샤리아 컨텍스트에서 리바 (Riba)는 일반적으로 2 개 이상의 종 (species)에 대한 교환을 초래한다고 주장하는 거래에서 카운터 값의 양적 불평등으로부터 파생 된 불법적 이익으로 정의된다. 동일한 속의 jins는 동일한 능률적 인 원인 illa에 의해 경세된다 Riba는 일반적으로 과잉 또는 연기의 방법으로 불법 이점을 나타내는 riba al-fadl 초과 및 riba al-nadia 연기로 분류된다. 이전의 금지는 사물 들간의 교환 비율은 단일성이며 어느 쪽의 이익도 허용되지 않는다. 후자의 종류의 리바는 금지되어있다. 지연된 결제를 허용하지 않고 거래가 당사자 쌍방에 의해 현장에서 처리되는 것을 보장함으로써 에드워드 리바는 리바 알 자히 릴리 야 (riba al-jahiliyya) 또는 이슬람 이전 리바 (pre-Islamic riba) 라 불린다. 대금업자가 만기일에 차용을 요청하면 부채를 해결하거나 증가 시키십시오. 증가는 처음에 빌린 금액에이자를 부과합니다. 다른 나라에 속한 통화 교환에서 리바 (riba)의 금지는 비유 qiyas의 과정을 필요로합니다. 그리고 유추 qiyas, 효율적인 원인 illa 그것은 매우 중요한 역할을한다. 그것은 유추의 대상을 유추 한 추론의 실행과 관련하여 유추의 목적과 연결시키는 일반적인 효율적인 원인이다. 교환 계약의 경우 적절한 효율적인 원인은 Fiqh의 주요 학교에 의해 다양하게 정의되었다 이 차이는 다른 나라들에 속한 종이 통화에 대한 유사한 추론에 반영되었습니다. 유사 추론의 과정에서 상당한 중요성은 금과은과의 종이 통화의 비교에 관련 이슬람 초기에 금과 은이 돈의 모든 기능을 수행함 thaman 통화는 알려진 본질 가치 양자를 가진 금과은으로 만들어졌다. 이러한 통화는 주요 문건에서 보편적으로 교환의 수단으로 받아 들여졌으며, 다양한 하위 금속과 같은 다른 많은 상품도 다음과 같은 역할을했다. 교환의 수단, 그러나 제한된 수용력과 함께 이들은 Fiqh 문학에서 거짓말로 묘사된다. 이들은 수용 가능 성이 본질적인 가치에서 비롯된 것이 아니라 특정 기간 동안 사회에 의해 부여 된 상태 때문에 thaman istalahi라고도 알려져있다 시간의 위의 두 가지 형태의 통화는 초기 이슬람 법학자들에 의해 매우 다르게 취급되었습니다. 그들과 관련된 계약의 허용 가능성의 관점 현재의 종이 지폐가 전 범주에 속하는지 또는 후자인지에 관한 문제가 해결되어야하는 문제는 이들이 하만 치 또는 금은과 동등하게 취급되어야한다는 것입니다. 비슷한 추론에 의해, 샤머니즘에 관련된 모든 규범들과 thaman haqiqi에 적용되는 명령은 또한 지폐에 적용되어야한다. thaman haqiqi의 교환은 bai-sarf로 알려져 있으며, 그러므로 페이퍼 통화의 거래는 바이 삭스와 관련된 샤리아 규칙에 의해 관리되어야한다. 반대 의견은 페이퍼 통화가 타인과 유사한 방식으로 취급되어야한다고 주장한다. 왜냐하면 그들의 액면가가 그들의 본질적인 가치 미국의 합법성은 미국 내에서의 법적 지위 또는 미국 달러와 같은 세계 경제의 중요성에 기인한다. 예 2 대안보기의 합성 .2 1 1 Riba 금지에 대한 유 사한 추론 Qiyas. 리바 금지는 거룩한 예언자 평화가 그에게 달려있는 전통에 기반한다. 금을 위해은을, 은은을, 밀은을 위해 팔았다. 밀, 보리 보리, 날짜 날짜, 소금 소금, 현장에서 같은 수량으로 그리고 상품이 다른 경우, 당신에게 어울리는대로 팔지 만 그 자리에 따라서 리바의 금지는 주로 두 개의 귀금속에 적용됩니다 금, 은 및 기타 4 개의 다른 밀, 보리, 날짜 및 소금 또한 유익한 동일한 원인 인 illa 또는 전통에 인용 된 6 가지 물체 중 어느 하나에 속하는 모든 종에 유추하여 qiyas에 의해 적용됩니다 그러나, Fiqh의 다양한 학교들과 심지어 같은 학교에 속한 학자들도 리바의 효율적인 원인 illa의 정의와 동일시에 관한 일반적인 합의가 없다. Hanafis의 경우, 리바의 효율적인 원인 illa는 교환 된 기사는 동일한 속에 속한다 jins 이들은 체중 wazan 또는 측정 가능성을 가지고있다 kiliyya 주어진 교환에서, 효율적인 원인 illa의 두 요소가 모두 존재할 때, 즉, 교환 된 카운터 값은 동일한 속 jins에 속하며 모두 계량 가능하거나 모두 측정 가능하다 , 환율은 단일성과 같아야하며 교환은 현물 기준으로 이루어져야합니다. 금과 은의 경우 효율적인 원인의 두 가지 요소는 속의 진속과 무게의 결합입니다. 이것은 Hanbali의 견해이기도합니다 한 버전에 따르면 3 다른 버전은 아래에 설명 된 바와 같이 Shafii와 Maliki보기와 유사합니다. 따라서 금이 금으로 교환되거나 은이 교환 될 때 어떤 이익도없는 현물 거래 만 허용됩니다. 주어진 교류, 효율적인 원인 illa의 두 요소 중 하나는 존재하고 다른 하나는 부재 함 예를 들어, 교환 된 기사가 모두 가중치가 있거나 측정 가능하지만 다른 속 jins 또는 교환 한 기사가 동일한 속 jins에 속하고 그러나 계량 할 수 없거나 측정 가능하지 않은 경우에, 단결과 다른 비율에 이익을 가진 교환은 허용되고, 교환은 반점에 있어야한다 따라서, 금이은으로 교환 될 때 , 비율은 단일성과 다를 수 있지만 지연 결제는 허용되지 않는다. 리바의 효율적인 원인 illa의 두 요소 중 어느 것도 주어진 거래소에 존재하지 않는다면, riba 금지 신청에 대한 금지 명령 중 아무 것도 거래가 이익의 유무와 무관하게 발생할 수 없다 서로 다른 나라에 속하는 종이 통화와 관련된 교환의 경우를 고려하여, 리바 금지는 효율적인 원인을 찾아야 할 것입니다. 다른 나라에 속하는 통화는 분명히 별개의 실체입니다. 이들은 특정 지리적 경계 내에 합법적으로 존재합니다. 다른 본질적인 가치 나 구매력 그러므로, 대다수의 학자들은 아마도 일치가 없음을 올바르게 주장 할 것이다 더구나 이것들은 무게를 측정 할 수도없고 측정 할 수도 없다. 이것은 riba의 효율적인 원인 illa의 두 요소 중 어느 것도이 교환기에 존재하지 않는다는 직접적인 결론을 이끌어 낸다. 그러므로 교환은 교환 비율에 관한 어떤 명령으로부터도 자유로울 수있다. 타협의 방식이 위치의 논리는 이해하기 어렵지 않다. 다른 나라에 속하는 종이 통화의 내재 가치는 서로 다른 구매력을 가지고 있기 때문에 다르다. 또한 금과은과는 달리 본질적 가치 또는 가치가 식별되거나 평가 될 수 없다 따라서 무게를 측정 할 수 있습니다. 따라서 과도한 리바 알 파들이나 지연에 의한 리바 알 나시 아가 존재하지 않습니다. Fiqh의 샤피 학교는 금과 은의 효율적인 원인 인 illa를 존재의 속성으로 간주합니다 통화 thamaniyya 또는 교환 수단, 계정 단위 및 가치 저장소 이것은 Maliki보기입니다. 한 버전의 이 견해는 종이 또는 가죽이 교환 매체가되어 화폐의 지위를 부여 받았을지라도 나크 든이나 금과은에 관한 모든 규칙이 그들에게 적용된다. 따라서이 버전에 따르면 다른 나라의 통화를 수반하는 교환 위의 두 학교의 또 다른 버전은 위에 언급 된 통화 thamaniyya의 효율적인 원인 인 illa가 금과은에 한정되어 일반화 될 수 없다는 것입니다 교환 매체로 사용되는 다른 객체는 해당 범주에 포함될 수 없습니다. 따라서이 버전에 따라 리바 금지에 대한 이슬람 금지 명령은 지폐에 적용될 수 없습니다. 다른 국가에 속한 통화는 이전 버전의 제안자는 같은 나라에 속한 지폐 교환의 사례를 인용하여 그 반대의 입장을 고수합니다 on이 경우 법학관들의 일치 된 견해는 교환이 일체가되지 않거나 단일성과 동등한 비율로 이루어져야하며, 즉석에서 해결되어야한다는 것입니다. 위의 결정의 근거가되는 근거는 무엇입니까? Hanafi와 첫 번째 버전 Hanbali 입장의 경우, 이 경우, 효율적인 원인 ill의 한 차원 만 존재한다. 즉, 그들은 같은 속세에 속한다. 그러나 종이 통화는 무게를 측정하거나 측정 할 수 없다. 따라서 Hanafi 법은 분명히 다른 양의 현물 기준으로 동일한 통화 유사하게 통화 thamaniyya가되는 효율적인 원인이 금과은에 대해서만 특정적일 경우 Shafii와 Maliki의 법률도 동일하게 허용합니다. 말할 필요도없이이 금액은 리바 기반의 차용과 대출을 허용하는 금액입니다. 그것은 통화 교환의 경우 이익의 금지와 이연 결제의 합의 결정의 기초가되는 Shafii와 Maliki의 첫 번째 판이다. b 같은 국가로 길다 지지자들에 따르면, 이 논리를 다른 나라의 통화 교환으로 확장하는 것은 진로의 통일성이 없기 때문에 이익을 가진 교환이나 통일과 다른 환율이 허용된다는 것을 암시하지만, 정착은 현물 기준으로 이루어져야한다 .2 1 2 환전과 바이 - 사프의 비교. 바이 - 사프는 Fiqh 문학에서 거의 모든 주요 거래를위한 주요 교환 매체로 사용되는 금과은으로 정의 된 하만 티 (thaman haqiqi)와 관련된 교환으로 정의됩니다. 서로 다른 국가의 통화 교환이 바이 삭프와 같은 견해는 현재의 종이 통화가 교환의 매개체로서 금과은을 효과적으로 완전히 대체했다고 주장한다. 따라서 비유에 의해 그러한 통화를 포함한 교환은 바이 샤프 (bai-sarf)와 동일한 샤리아 규칙 및 금지 명령 계약 당사자 중 어느 한 쪽의 지연된 합의가 허용된다면 이는 pos 그러나 바이 삭프 (bai-sarf)와의 환율 교환 분류에 반대하는 사람들은 모든 형태의 통화 인 타만 (thaman) 교환이 바이 삭스 (bai-sarf)라고 할 수는 없다고 지적한다. 이 견해에 따르면 바이 삭프는 금 및은 thaman haqiqi 또는 naqdain 혼자 그리고 국가 기관 thaman istalahi에 의해 그런 것과 같이 발음되는 돈의 아닙니다 현재 나이 통화는 후자 종류의보기입니다이 학자는 교환의 상품이 금 또는은하지 않는 경우에 저것을 주장하는 그 쓰기에있는 지원을 찾아냅니다 , 비록 이들 중 하나가 금이나은이라도 그 교환은 바이 삭스 (bai-sarf)라고 불릴 수 없으며 바이 삭프에 관한 규정은 그러한 거래에도 적용될 수있다. Imam Sarakhsi4에 따르면 개인이 열등한 금속으로 만든 반올림이나 동전을 구입할 때 , 같은 thiran thtanan haqiqi에 대한 구리 thaman istalahi와 후자의 현장 지불을하지만, 판매자가 그 순간에 그때 fals을 가지고 있지 않다면, 그런 교환은 파마입니다 바이 삭스 (bai-sarf)의 경우에는 양 당사자가 교환하는 상품을 소지 할 수있는 전제 조건이 아니라는 점은 유사 법원이 thaman istalahi를 다른 종족 인 thaman istalahi 또는 gold 또는 silver thaman haqiqi, bai-sarf. Hence, thaman istalahi 자격이 될 수있는 두 나라의 통화 교환은 바이 삭스로 분류 될 수 없습니다. 또한 그러한 거래에는 현장 결제와 관련된 제약 사항을 적용 할 수 없습니다. 여기에 바이 - 스카프의 정의는 Fiqh 문학으로 제공되며 거룩한 전통에서 동일한 것에 대한 언급이 없다. 리바에 대한 전통과 리바의 주요 원천이 될 수있는 금은과 은의 판매와 구매가 언급되어있다. 이슬람 법학자들에 의해 바이 삭프 (bai-sarf)로 묘사되어있다. 또한 Fiqh 문헌에서 바이 삭프 (bai-sarf)는 금 또는 은의 교환이 현재 매체 교환이나 아닌 교환 dinars과 금 장식품, 둘 다 품질의 바이 - 스카프와 관련된 다양한 법학자는이 지점을 명확히하고자 모였으며 교환 된 상품 모두가 반드시 thaman이 아니라 tham의 본질에있는 교환으로서 sarf를 정의했습니다. , 심지어 상품 중 하나가 골드 말, 장식품, 가공 된 경우에도 그런 교환은 바이 - 스카프 라 불린다. 외화 교환이 바이 - 스카프와 비슷한 방식으로 취급되어야한다는 견해의 지지자들은 저명한 이슬람 법학자의 글에서지지를 얻는다. Imam Ibn Taimiya에게 교환 수단, 회계 단위, 가치 창고의 기능을 수행하는 것은 thaman이라고 불리며 반드시 금은에 국한되지는 않습니다. 유사한 참고 문헌은 Imam Ghazzali5의 저작에서 사용 가능합니다. Imam Sarakhshi의 견해 그들은 이슬람교 초기에 dinars와 dirhams ma에 따라 그들과 함께 몇 가지 추가 포인트를 찍어야 할 필요가있다. 금과은 금은 대부분 모든 주요 거래에서 매개체로 사용되었다. 사소한 것들만이 반역자들과 함께 해결되었다. 즉, 반은 돈이나 타마 니야의 특징을 완전히 가지지 못했고, 가치 나 단위의 저장소로 거의 사용되지 않았다 계좌 개설 및 상품의 성격 상 더 많았습니다. 따라서 금과은에 대해 지연 기준으로 구매하는 것에 대한 제한은 없었습니다. 오늘날의 통화는 타만의 모든 특징을 가지고 있으며 오직 타만 만의 의미입니다. 다른 국가들은 진수의 차이가있는 바이 - 스카프와 동일하므로 지연된 합의는 리바 알 - 나 시아로 연결될 것입니다. 모하메드 네 자투 라 시디 키 (Mohamed Nejatullah Siddiqui)는 예를 들어이 가능성을 설명합니다 .6 그는 다음과 같이 씁니다. 달러와 루피가 1 대 20 일 때, 개인이 미래의 일로 연기 된 루피로 자신의 채무를 결제하는 비율로 50을 구매하면, 그가 f에 있음을 나타낼 가능성이 높습니다 행동으로, Rs1000을 지금 빌려주는 Rs1100을 지정된 후일에 상환하기 때문에, 그는 지금은 1000 루피를 얻을 수 있으며, 현물이자로 구매 한 50을 교환 할 수있다. 따라서, sarf는이자 기반 차용 대출로 전환 될 수있다. .2 1 3 Thamaniyya를 정의하는 것이 핵심입니다. 이것은 주요 관점이 thamaniyya의 올바른 정의 인 것처럼 보이는 대안적인 견해의 합성에서 나타납니다. 예를 들어, 허용 가능성에 대한 분기점을 야기하는 근본적인 질문은 thamaniyya가 구체적인지 금 또는은에, 또는 돈의 기능을 수행하는 것과 관련 될 수 있습니다. 우리는 대안적인 입장을 재검토하면서 어떤 운동에서 고려해야 할 몇 가지 문제를 제기합니다. thamaniyya는 절대적이지 않을 수도 있고 다양 할 수도 있음을 이해해야합니다 (단위 :도) 교환 용지, 계좌 단위 및 가치 저장 매체로서 종이 통화가 금과은을 완전히 대체 한 것은 사실입니다. 이러한 의미에서 지폐는 thamaniyya를 소유한다고 주장하지만, 이것은 국내 통화에만 해당되며 외화에는 사실이 아닐 수 있습니다. 즉, 인도 루피는 인도의 지리적 경계 내에서 thamaniyya를 보유하고 있으며 미국에서는 용인 할 수 없습니다. 미국 시민권자가 미국인이 인도 루피를 교환 수단 또는 계좌 단위 또는 가치 창고로 사용할 수 없다면 thamaniyya를 소유 할 수 있습니다. 대부분의 경우 그러한 가능성은 멀리 있습니다. 이 가능성은 또한 환율 메커니즘의 기능입니다 인도 루피를 미국 달러로 환전 할 수 있는지 그리고 고정 또는 변동 환율 제도가 있는지 여부 예를 들어, 인도 루피를 미국 달러로 자유 전환 할 수 있고 그 반대의 경우를 가정 할 때, 그리고 루피 - 달러 가까운 장래에 환율이 상승 또는 하락할 것으로 예상되지 않는다면, 미국 루피의 타마 니야 (thamaniyya)가 상당히 개선된다. Nejatullah Siddiqui 박사가 인용 한 사례도 역시 중단 된 것처럼 보인다. 상황에 따라 견고 함 한쪽 끝에서 연기 기준으로 달러를 루피와 교환하는 것은 당연히 확정 금일까지 확정 될 가능성이있는 현물 이자율과는 다른 이자율로 루피를 교환 할 수있다. 그러나 고정 환율의 가정이 완화되고 변동 환율 변동성의 현재 시스템이 가정된다면 리바 알 나시 아의 사례가 무너지는 것으로 나타낼 수있다. 예 : 달러와 루피 사이의 시장 환율이 1 / 20 인 주어진 순간에, 개인이 미래의 일로 연기 된 루피로 그의 의무를 해결하는 비율로 50을 구매하면, 그는 실제적으로, Rs 1000을 특정 후일에 갚을 약속 대신에 지금 1000 루피를 빌리는데, 그는 지금은 1000 루피를 얻을 수 있으며, 현물이자로 구매 한 50을 교환 할 수 있습니다. 이것은 currenc y 리스크가 존재하지 않거나 존재하지 않는 환율은 1 2 0으로 유지되거나 달러 구매자가 달러로 환거하지 않고 루피로 환급하는 경우 전액이 사실이라면 달러 대출자의 판매자는 10 % 만기일에 수령 한 Rs1100을 환율로 55로 변환합니다. 그러나 후자가 사실이라면 판매자 또는 대금업자에게의 환급은 미리 결정되지 않습니다. 심지어는 양수가 될 필요가 없습니다. 예를 들어, 루피 - 달러 환율이 1 25로 증가하면 달러의 판매자는 50의 투자를 위해 달러로 변환 된 44 Rs 1100만을 받게 될 것입니다. 여기서는 두 가지 점에 주목할 가치가 있습니다. 첫째, 고정 환율 제도를 가정 할 때, 다른 국가들이 희석 됨 상황은 동일 국가에 속한 고정 환율로 파운드 교환과 유사 해짐 둘째, 변동 환율 제도를 가정 할 때, 위의 예에서 제안 된 외환 시장 메커니즘을 통해 알 수 있듯이, 상품이나 주식과 같은 다른 조직 된 시장을 통한 대출을 시각화 할 수도 있습니다. 위의 예에서 주식에 ​​대해 달러를 대체하면 다음과 같이 읽습니다. 주식 X의 시장 가격이 20 인 때, 개인이 향후 22 년 동안 연기 된 루피로 그의 의무를 해결하는 비율로 50 개의 주식을 구매할 경우 실제로는 1000 루피를 빌릴 가능성이 높습니다 지금은 특정 날짜에 Rs 1100을 갚을 약속 대신에, 그는 현재의 가격으로 신용으로 구매 한 50 개의 주식을 교환하면서 지금 1000 루피를 얻을 수 있습니다. 이 경우에도 앞의 예와 마찬가지로 주식의 판매자에게 돌아갑니다 may be negative if stock price rises to Rs 25 on the settlement date Hence, just as returns in the stock market or commodity market are Islamically acceptable because of the price risk, so are returns in the currency market because of fluctu ations in the prices of currencies. A unique feature of thaman haqiqi or gold and silver is that the intrinsic worth of the currency is equal to its face value Thus, the question of different geographical boundaries within which a given currency, such as, dinar or dirham circulates, is completely irrelevant Gold is gold whether in country A or country B Thus, when currency of country A made of gold is exchanged for currency of country B, also made of gold, then any deviation of the exchange rate from unity or deferment of settlement by either party cannot be permitted as it would clearly involve riba al-fadl and also riba al-nasia However, when paper currencies of country A is exchanged for paper currency of country B, the case may be entirely different The price risk exchange rate risk , if positive, would eliminate any possibility of riba al-nasia in the exchange with deferred settlement However, if price risk exchange rate risk is zero, then such exchange could be a source of riba al - nasia if deferred settlement is permitted7.Another point that merits serious consideration is the possibility that certain currencies may possess thamaniyya, that is, used as a medium of exchange, unit of account, or store of value globally, within the domestic as well as foreign countries For instance, US dollar is legal tender within US it is also acceptable as a medium of exchange or unit of account for a large volume of transactions across the globe Thus, this specific currency may be said to possesses thamaniyya globally, in which case, jurists may impose the relevant injunctions on exchanges involving this specific currency to prevent riba al-nasia The fact is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates At the same time, it should be recognized that a large majority of currencie s do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender. Riba and risk cannot coexist in the same contract The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system The last possibility is perhaps unIslamic8 since price or exchange rate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract.2 1 4 Possibility of Riba with Futures and Forwards. So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties Typical example of such contracts are forwards and futures9 According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty gharar and the possibility of speculation of a kind which is not permissible This is discussed in section 3 However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk It is possible to demonstrate that currency risk c an be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba. We modify and rewrite the same example In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation in rupees deferred to a future date , and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be received on the future date at a rate of 1 20, then it is highly probable that he is in fact, borrowing Rs 1000 now in lieu of a promise to repay Rs 1100 on a specified later date Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate The seller of the dollars lender receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity date into 55 dollars at an exchange rate of 1 20 for his investment of 50 dollars irrespective o f the market rate of exchange prevailing on the date of maturity. Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction For example, the individual in the above example purchases 50 on a spot basis at the rate of 1 20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell 50 at the rate of 1 21 after one month In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 he receives Rs1050 after one month This is a typical buy-back or repo repurchase transaction so common in conventional banking 10.3 The Issue of Freedom from Gharar. Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition In broad terms, it connotes risk and uncertainty It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar invol ved in a real life contract would lie somewhere on this continuum Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11 Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar A major factor that contributes to gharar is inadequate information jahl which increases uncertainty This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc are not well-defined Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles. Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions 12.An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic uni t is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible.3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards. Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B commit to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date. Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a general agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the sell er does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased. Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of s cholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the difference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviously is a zero-sum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and th e game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar.3 3 Risk Management in Volatile Markets. Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their role as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such co ntracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate of 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained. It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 21 5 There would be an immediate cash inflow in Rs 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, i f its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation.4 Summary Conclusion. Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be taken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibilit y of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero. It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants. At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unIslamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such speculation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive. The second type of contracting with deferment of obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars hav e divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk. Notes References.1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views.2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p 16.3 Ibn Qudama, al-Mughni, vol 4, pp 5-9.4 Shams al Din al Sarakhsi, al-Mabsut, vol 14, pp 24-25.5 Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in 1991.6 Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in 1991.7 It is contended by some that the above example may be modified to show the possibility of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market ra te of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed during the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unIslamic.8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While pri ce control and fixation is generally accepted as unIslamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices.9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller.10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars with the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible.11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty.12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty. Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for any thing must do so for a specified weight and for a definite time. It is reported o n the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb.13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty. The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance.14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you. Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff should not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies t o all other things as well.15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase.16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.Send Your Comments to Dr Mohammed Obaidullah, Xavier Institute of Management, Bhubaneswar 751 013, India Mail to. Add this page to your favorite Social Bookmarking websites. Forex Trading and Islam. May 28, 2007 Last updated on December 21, 2015 by Andriy Moraru. The topic of Forex trading prohibition in Islam is vast and controversial Many points of view exist on different aspects of on-line Forex trading including spot trading, futures and options trading, margin trading, overnight interest, etc The majority of the Islamic jurists agrees that Forex trading can comply with Sharia only if it is spot trading while futures and options are considered to earn Riba and if it doesn t involve any overnight interest or interest hid by commissions, though Muslim traders should know that not all commissions are to hide overnight interest One of the main point of debate lies in margin trading almost every transaction in Forex is based on margin and hedging it is compared to futures trading usually Dr Mohammed Obaidullah of Universiti Tun Abdul Razak located in Malaysia discusses this topic in his article Islamic Forex Trading It is a well grounded article covering every aspect of Forex trading and providing references to the fundamental Islamic sources Among other things, Dr Mohammed Obaidullah proves margin Forex trading to be legal for Muslims, as long as it doesn t involve any Riba unlike some other Islamic jurists who look at margin Forex trading as forbidden activity In this articles the Forex hedging is also analysed and is seen as the source of Riba income I strongly re commend reading this article to all Muslim traders and those who want to start trading Forex while remaining a lawful Islamic believer. I also recommend looking at the list of the Forex broker that offer Muslim-friendly trading accounts with no overnight-interest applied on the open positions. Some important things have changed in Islamic Forex since this article had last been updated In February 16, 2012, the National Fatwa Council of Malaysia nation s supreme Islamic legal body announced that spot Forex trading performed by individual traders contrary to authorized dealers is considered haram sinful Technically, it restricts all Muslim residents of Malaysia from participating in online foreign exchange trading It is important to add that no other Muslim fatwa institution in other countries has issued similar prohibition On the contrary, National Sharia Board of Indonesia had previous issued a fatwa the link is in Indonesian stating the legality of Forex Apparently, the situation with I slamic Forex trading still remains quite unclear. And what do you think about legality of currency trading for Islamic believers. Related Posts.32 Responses to Forex Trading and Islam. I will talk with muslim scholars about this matter. FAURE Reply April 4th, 2010 at 3 04 am. Salam , Do you have any answers so Thanks in advance. Recently I cam across the article on the Internet on same subject and since then I am trying to search about the issue raised by the writer that wether foreign currencies shall be treated as same class or different class the link to article is. Assalamualykum, i have tryed to read this article but the english is a bit complicated for me to understand everything, but im just wondering is it halal to use a broker u mean And what should a do to make the trading as islamic as possible.1 Trade on accounts with no overnight interest on positions swaps 2 Trade on accounts with no yearly interest on balance 3 Optionally, trade without margin This is a point of debates, but if you want to be completely sure, use no leverage in Forex trading. ata Reply September 30th, 2011 at 5 53 am. How can one not use leverage. One can trade without leverage with a broker that supports 1 1 leverage that is, no margin.

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